Czym jest branding?

Nie od dziś klienci chętniej i częściej sięgają po produkty i usługi tych marek, które dobrze znają i cenią. Zaistnienie w świadomości konsumentów to nie lada wyzwanie, zwłaszcza w czasach ogromnej konkurencji rynkowej. By wyróżnić się spośród setek podobnych firm, marki sięgają po szereg działań. Jednym z kluczowych jest branding, mający na celu stworzenie ich indywidualnego wizerunku. Na czym polega branding i jakie daje korzyści? Jak go tworzyć?

 

Definicja brandingu

Branding to nic innego jak proces budowania wizerunku marki, będącego odzwierciedleniem jej wartości. Stanowi on powszechnie stosowaną technikę marketingową, której zadaniem jest kreowanie oraz utrwalanie świadomości marki w umysłach jej potencjalnych odbiorców. Na branding składa się szereg elementów, w tym:

 

  • dobór odpowiedniej nazwy marki,
  • unikalne logo,
  • chwytliwe hasło reklamowe,
  • łatwy do zapamiętania adres strony internetowej,
  • ciekawe treści na stronie internetowej,
  • spójna identyfikacja wizualna – sposoby graficznego komunikowania marki.

 

Dlaczego branding jest tak ważny?

Każdego dnia konsumenci podejmują decyzje zakupowe. Za większość z nich odpowiadają nie dogłębne poszukiwania czy rekomendacje, a skojarzenia, myśli i emocje związane z daną marką. Ich moc ma ogromne znaczenie dla efektywności wszystkich działań podejmowanych przez markę. Dobry branding oznacza tworzenie spójnego i łatwego w odbiorze przekazu. Takiego, który będzie dostosowany do potrzeb i oczekiwań grupy docelowej. Za jego sprawą marki zdobywają tak cenne zaufanie i lojalność klientów, którzy wracają do niej ponownie. Zwiększa się również zasięg ich oferty,  rozszerzają się możliwości rozwoju oraz wzrasta wartość rynkowa firmy. Utrwalenie w pamięci klientów skraca też sam proces sprzedażowy, co z kolei przekłada się na zyski finansowe.

 

Jak budować wizerunek marki?

Budowanie świadomości marki to proces długotrwały, wymagający czasu i cierpliwości. Do właściwego zdefiniowania wizerunku marki konieczne jest znalezienie odpowiedzi na kilka ważnych pytań, w tym – jakie są zalety i cechy produktów lub usług marki, z jakimi cechami są one kojarzone oraz z jakimi cechami chcemy, by były kojarzone. Nie bez znaczenia jest też sam cel firmy. W zależności od niego prowadzony jest proces brandingu – wprowadzenia nowej marki na rynek lub rebrandingu – zmiany wizerunki istniejącej już marki. By stworzyć unikalny wizerunek marki warto skorzystać z pomocy doświadczonej agencji, która odpowiednio zaplanuje i umiejętnie wdroży wszelkie działania z zakresu brandingu.

Zamów identyfikację wizualną dla swojej firmy