Profesjonalny projekt logo – komu i jak zlecić?

Na sukces firmy składa się wiele czynników. Niewątpliwie jednym z kluczowych jest logo, które umożliwia identyfikację wizualną działalności. Stworzenie profesjonalnego projektu, a zatem i firmowego wizerunku, to jednak nie lada wyzwanie. Dlatego oczekiwany efekt można uzyskać wyłącznie dzięki współpracy z doświadczonym projektantem.

 

Informacje o projektancie – gdzie szukać?

Stworzenie dobrego logo wymaga współpracy z równie dobrym projektantem. Z łatwością poznamy go po:

ofercie umieszczonej na stronie www – starannie przygotowana powinna obejmować wszelkie najważniejsze informacje dotyczące całego procesu projektowania logo, jak i jego przekazania klientowi. Zanim zdecydujemy się na współpracę z konkretną firmą, sprawdźmy dokładnie jej cennik, zwłaszcza pod kątem ukrytych kosztów. Przejrzyście skonstruowana propozycja współpracy wzbudza zaufanie i daje poczucie pewności, że nasze pieniądze zostaną dobrze zainwestowane.

opiniach dotychczasowych klientów – rekomendacji projektanta szukajmy na forach internetowych i grupach w social mediach. Z umieszczonych tam wpisów dowiemy się, jak w praktyce wyglądała współpraca z grafikiem i czy jej efekty były zadowalające. Warto sprawdzić także portfolio wykonawcy, oceniając jego wcześniejsze realizacje.

firmowym logo – projektant bez profesjonalnego logo jest jak przysłowiowy szewc chodzący bez butów. Dobre logo to najlepsza wizytówka jego firmy – wyraz umiejętności, które wykorzystane będą również podczas naszej współpracy. Grafik z bogatym doświadczeniem to większa szansa na wysokiej jakości końcowy produkt, czyli udany projekt logo firmy.

 

Współpraca z projektantem – komunikacja to podstawa

Tworzenie profesjonalnego projektu logo jest procesem wyjątkowo złożonym. Wymaga nie tylko kreatywnego podejścia, znajomości bieżących trendów czy elastycznego podejścia do branży klienta. Niemniej ważna jest sprawna komunikacja, pozwalająca na zrozumienie, a finalnie zaspokojenie przez wykonawcę oczekiwań zamawiającego.

Wiele o tym, jak może przebiegać nasza dalsza współpraca, powie nam już pierwsza rozmowa lub spotkanie z projektantem. Dobrym znakiem jest jego zaangażowanie – zadawanie pytań świadczy o indywidualnym podejściu i chęci stworzenia oryginalnego wizerunki marki. Profesjonalny proces tworzenia logo oparty jest na badaniu rynku, na którym będzie funkcjonować projektowane logo. Taka analiza potrafi uchronić projekt przed znaczną liczbą podobieństw względem już funkcjonujących koncepcji.

Nie bez znaczenia jest też samo podejście zamawiającego. Przygotowując informacje na temat naszej działalności i związanych z projektem oczekiwań, skupmy się wyłącznie na tym, co kluczowe dla projektanta. Przekazując mu zbyt wiele informacji, które nie są istotne dla projektu, wprowadzimy niepotrzebny chaos, który utrudni grafikowi pełne zrozumienie naszych potrzeb. A tym samym – zmniejszy szansę na stworzenie właściwego projektu.

 

Projektowanie logo – szeroki zakres usług

Przy wyborze osoby odpowiedzialnej za zaprojektowanie logo, warto zwrócić szczególną uwagę na zakres takiej usługi. Dobrze, aby była ona kompleksowa i obejmowała takie elementy, jak:

• analiza indywidualnych potrzeb klienta – zidentyfikowanie ich w kontekście samej działalności, jak i branży w której działa,
• opracowanie koncepcji projektu – liczba do ustalenia,
• nielimitowane korekty w ramach wybranego projektu,
• przekazanie projektu w formatach wektorowych oraz bitmapowych,
• przygotowanie dokumentu z opisem kolorystyki oraz typografii,
• przekazanie praw autorskich.

Koszt oraz czas realizacji projektu powinien być uzgodniony wspólnie z klientem.

 

Tanie logo – czy to się opłaca?

Wielu, zwłaszcza początkujących przedsiębiorców, szuka oszczędności – także podczas projektowania logo. To jednak tylko pozorny zysk, a szablonowy, niskiej jakości i pozbawiony ciekawych rozwiązań projekt z pewnością negatywnie odbije się na wizerunku naszej firmy.

W parze z niską ceną bardzo często idzie również ograniczony zakres usług. Przykładowo, podstawowy pakiet może nie obejmować możliwości wyboru stylu projektu czy też nanoszenia do niego kolejnych zmian. Takie zadania mogą być dodatkowo płatne, co podniesie finalną cenę stworzenia logo – często do poziomu, w którym otrzymalibyśmy znacznie lepszej jakości logo.

Amatorskie wykonanie to nie wszystko. Współpraca z tanim projektantem może oznaczać dostarczenie logo w tylko jednym formacie. Korzystając z usług profesjonalnej firmy, możemy liczyć na projekt w postaci bitmapy, do wykorzystania na stronie www, w prezentacjach firmowych czy banerach graficznych do internetu oraz w grafice wektorowej, do stosowania na materiałach drukowanych typu foldery, plakaty, ulotki czy wizytówki. Zarówno jeden, jak i drugi rodzaj plików jest dla nas równie istotny. By logo było maksymalnie uniwersalne, firma powinna przekazać nam pliki w różnych powszechnie stosowanych rozszerzeniach.

Z tego powodu nie sugerujemy się wyłącznie cennikiem usług, a przede wszystkim jakością świadczonych usług. Pamiętajmy, że tworzenie logo nie jest prostym zadaniem, a osiągnięty efekt pozwoli nam na zbudowanie oczekiwanego wizerunku firmy.

 

Podsumowując – zadaniem logo jest pracować na wizerunek firmy

Nie ma wątpliwości – by stworzyć naprawdę udany projekt logo potrzeba współpracy z doświadczonym projektantem. Wierzymy, że postępując zgodnie z przedstawionymi powyżej wskazówkami, wybór wykonawcy będzie łatwiejszy, a efekt ze współpracy w pełni zadowalający.

Szukasz ekspertów od kreowania wizerunku? Projektowanie logo to nasza specjalność – gwarantujemy indywidualne podejście do potrzeb i oczekiwań zamawiającego. Pomogliśmy wielu klientom odnieść sukces w biznesie. Pomożemy też Tobie!